Glada och mindre glada nyheter

God morgon alla glada! Eller för mig är det inte morgon längre, kanske ska säga god förmiddag istället! Dagarna har bara svept förbi sen sist jag skrev, det har hänt en hel del saker, både bra och mindre bra men vi håller oss till det braiga.
Den första glada nyheten är att jag har fått ett nytt jobb! Skrev för en vecka sedan att jag skulle iväg men inte tänkte säga vart, det jag skulle göra var att provjobba på en frisörsalong på Värmdö. Provjobbade mellan 13.00 till kl 19.00, fick både göra foliéslingor (helt huvud) klippa två ”damer” och tre ”herrar”, allt kändes jätte bra och sen fick jag jobbet, papperna är skrivna och jag börjar den 11 maj. Känns underbart skönt!


Bjuder på denna gamla bild från skolan på mig och Lillasyster


Torsdagen spenderades med Erik till och börja med, blev lunch på Herman på fjällgatan, där åt vi vegetarisk lyx buffé, super gott och vilken belgisk chokladtårta det blev till efterrätt! Jäklar vad det var gott! Sen kom Viktor och Max in och mötte oss och vi begav oss till flyt, det blev ett glas vin med trevliga samtalsämnen innan vi begav oss till Åhléns City där födelsedagspresenter till Irene och Louise (inte min Louise utan Eriks lillasyster Louise) skulle införskaffas. Vad det blev för något får ni se när jag kommer hem, med andra ord lite senare under dagen.

Hermans - Vegetariskt Hermans Stockholm

Avslutar detta inlägg tragiskt, min dator fungerar ej! Igår när jag kom hem satte jag mig vid datorn min och helt plötsligt startas den om automatiskt. När jag ska logga in igen fungerar det tills den startas om igen. Vet ej vad som är fel men en sak är säkert datorn ska på ”behandling” till Eriks pappa inom en mycket snarframtid!



/ Sofie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0