Helgen i korthet

Denna helg var det pappashelg och jag passade på att umgås med honom hela helgen. Fredagen började med att jag ska upp mig på mitt nya jobb, det gick bättre än vad jag hade trott. Sedan begav jag mig till Irene och åt en lunch med henne och pratade lite om allt mellan himmel och jord. Sedan blev det en fika med Richard på café Fåtöljen där vi fick sällskap utav Erik. Sammanstrålade på Ica men pappa för att handla för att sedan åka hem och laga och njuta av den super goda maten!

 

Det blev: pilgrimsmusslor på en salladsbädd, grillad tonfiksfilé med hasselbackspotatis, smörslungad sparris och tomat och en citronsås. För pappa och Erik blev den lövbiff med pepparrot, pepparotsås och samma tillbehör som ovan (utan fisken och skaldjuren).

Louise hade lånat min kamera så det blev ej några bilder tyvärr. Lördagen och söndagen gjorde jag så lite som möjligt, umgicks med pappa, tittade på flera filmer och bara tog det lugnt. En lugn men mysig helg med andra ord.

 

 

/ Sofie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0