Humle.. humle.. humlegården

Humle.. humle.. humlegården.

Är våren här för att stanna? Jag hoppas på det, vill inte längre ha en mängd tröjor under jackan för att slippa frysa. Jag vill ha vår, då träden blommar ut, då de pollenallergiska blir snuviga, då solen skiner och man kan gå i tunnarekläder. Ungefär så kändes det idag, jag fick ordentliga vårkänslor om man bortser från att det blåste lite för mycket. Inget gnäll, det var en super fin dag i Stockholm idag.

 

Dagen har spenderats med min vän Jennie. Det var ett tag sedan vi sågs, tyvärr men det blir lätt så när man jobbar och har andra saker som måste göras i första hand. Från klockan tolv till kockan fem blev det denna gång. Jennie besökte solariet så började denna vårdag. En knep för att se lite brun ut efter denna hemskt långa vinter. Begav oss sedan mot Här (ja, det heter Här), en frisörgrossist för att köpa upp lite olika färger till mina kunde bl.a. sedan blev det konstigit nog den stadsdel som jag inte besöker i första taget vi åkte till, Östermalm. Gick in i östermalmshallen och köpte där en varsin sallad. Kommer inte för tillfället på vad stället heter men principen är att man väljer stegvis vad man vill ha i sin sallad. Min bestod av: pasta, blandsallad, gurka, tomat, rostad paprika, soltorkade tomater, mini mozzarella, örter blandade i fårost och parmesan. Den var ljuvligt god kan jag lova! Vi tog med oss våra sallader och gick till Humlegården där vi slog oss ner på en parkbänk för att äta och prata resten av dagen. Solen lös på oss och visst känns det underbart när solglasögonen åker på!? Det kom fram en hel del barn i blandade åldrar och frågar oss om vi vill köpa majblommor, efter några nej blev det ett ja. Så nu antar jag att våren är på väg om till och med majblommor säljs. Barnen fick tio procent på de det hade sålt, inte speciellt super bra betalt, men åt andra sidan glädjer det mig att barn och ungdomar försöker tjäna sina egna pengar, mycket som lite. Det ända som fattades egentligen var väl en glass men det kommer dagar för det med.  Med andra ord har denna dag vart super mysig och jag tror till och med att jag har fått några till fräknar på näsan min.

 

Jennie

Sofie

Jennies ben och skor, underbar bild..

 

/ Sofie

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenniepennie

Det heter faktiskt "Tysta Mari" ;) PUSSI

2010-04-15 @ 21:25:34
Postat av: Sofie

Jennie: du ser man lär sig något nytt varje dag ;D tack. Pusspuss

2010-04-15 @ 21:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0